وکیل پایه یک دادگستری اراک

وکالت در شهر اراک

وکیل پایه یک دادگستری اراک

وکالت در شهر اراک

  • ۱
  • ۰

عقد بیع مقرر

عقد بیع به قراردادی گفته می شود که مایه انتقال ازآنش مبیع از فروشنده به شخص و خریدار و انتقال ثمن از خریدار به فروشنده میشود. وانگهی عقد بیع طوری است که معوض یعنی باره معامله مجانی به طرف مقابل داده نخواهد شد چنانچه مجانی باشد. ، عمل حقوقی باره نظر عقد بیع نیست.

مورد معامله را در اصطلاح حقوقی مبیع گفته میشود به عنوان مثال میتوان به  آپارتمان و باغ. ارزش پولی که بابت آن پرداخت می شود اشاره کرد که آنها را اصلاحا ثمن معامله میگویند. همچنین در معاملاتی که عضو آنها  مبیع و ثمن در آن باشند را عقد مبیع می نامند.به طرز دیگری میتوان گفت که معاملاتی که یک طرف آن پول باشد عقد بیع می گویند.

شروط و توضیحات عقد بیع مال غیر منقول

عقد بیع مال غیر منقول چیست : هر یک از طرفین که در موعد مقرر و مشخص شده در دفترخانه آماده نشود و حضور پیدا نکند مکلف است مبلغ …….. ریال بابت جریمه عدم حضور بموقع به طرف دیگر پرداخت کند. این جریمه بدل اصل تعهد نیست و پرداخت آن لطمه ای به ریشه-بن-بیخ معامله انجام شده نمی زند و طرف پرداخت کننده را نیز از انجام تعهداتش بری نمی سازد.

فروشنده در عقد بیع مکلف است آخرین قبض آب و برق و تلفن و گاز را در محضر اسناد رسمی به خریدار تحویل دهد. پرداخت این وجوه لغایت تاریخ ثبت معامله بر دوش فروشنده خواهد بود. در صورتیکه خریدار برای ثبت معامله در دفترخانه حاضر نشود فروشنده حق فسخ معامله را خواهد داشت و با اعلام مراتب عدم حضور خریدار به محضر اسناد رسمی می تواند معامله را فسخ و مبیع را به هر کس دیگری که بخواهد منتقل کند. در این حالت وجه پرداختی به کسر مبلغ موضوع شق 6 به وی مسترد خواهد شد.

عقد بیع مقرر

  • ۹۷/۱۱/۰۹
  • علیرضا اسکندری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی